Padangos
Straipsniai
Padangos
2010-02-25

Padangų žymėjimų reikšmės

Padangų žymėjimų reikšmės
  1. Padangos modelis.
  2. Sukimosi kryptis. 
  3. Papildomas žymėjimas (angl. „Mud and Snow").
  4. Padanga be kameros (tam tikrais atvejais).
  5. Padanga su kamera (tam tikrais atvejais). 
  6. Temperatūros vertinimas, kaip padanga pakelia karštį. „A" aukščiausias, o „C" žemiausias.
  7. Kordo medžiaga. 
  8. Padangos gamintojas. 
  9. Dydžio duomenys. 
  10. Konstrukcijos tipas (sutrumpintai). 
  11. Apkrovos indeksas. 
  12. Greičio indeksas. 
  13. Konstrukcijos tipas. 
  14. ECE sertifikato numeris. 
  15. Papildoma savybė - sustiprintos padangos. 
  16. Maksimali masė. 
  17. Maksimalus oro slėgis. 
  18. DOT taškinis žymėjimas. 
  19. Serijos numeris - pagaminimo data. 

Padangų rūšys

Padangų rūšys

Yra penkios pagrindinės padangų rūšys. Kokios tinka jums, priklauso nuo to, kokį automobilį vairuojate, kur gyvenate, kokios važiavimo sąlygos, koks esate vairuotojas ir daugybės kitų veiksnių. 
Sportinės, arba vasarinės padangos 
Sportinės padangos sukurtos greitiems automobiliams, ar žmonėms mėgstantiems ekstremalesnį vairavimą. Šios rūšies padangos yra minkštesnės, kad greičiau įkaistų ir turėtų geresnį sukibimą su kelio danga. Dažniausiai tokių padangų raštas yra kryptinis, kad esant šlapiai kelio dangai greičiau išstumtų vandenį. Tokių padangų didžiausias trūkumas, tai jų pakankamai greitas dėvėjimasis, kuris yra dėl minkštos gumos, iš kurios pagamintas padangos protektorius. 
Universalios padangos 
Tai padangos, pritaikytos eksploatuoti ištisus metus, t.y. tiek žiemą, tiek ir vasarą. Jos tarnauja ilgiau, kadangi pagamintos iš kietesnės gumos, tačiau važiuojant sukelia daugiau triukšmo, dėl savo protektoriaus rašto blogiau išstumia vandenį. Jų eksploatacinės savybės geriau pasireiškia esant sausam orui. Tikri vairuotojai nesirenka tokių padangų, nes jų efektyvumas nedidelis tiek vasarą tiek ir žiemą, t.y. kas tinka viskam, dažniausiai netinka niekam. 
Padangos skirtos šlapiam orui 
Tokio tipo padangos yra skirtos šaltam ir šlapiam orui. Pagamintos iš labai minkštos gumos (minkštesnės nei sportinių padangų), kad kaip įmanoma greičiau pasiektų darbinę temperatūrą esant šaltam orui, ar šlapiai kelio dangai. Šių padangų raštas yra sudėtingesnis ir sukurtas taip, kad kaip įmanoma greičiau išstumtų vandenį. Dėl ypač minkštos sudėties šios padangos labai greitai dėvisi jei važiuojama sausa kelio danga. Jos yra pakankamai brangios, ir keisti jas reikia maždaug kas 15 000 km. 
Žieminės padangos 
Šios padangos sukurtos važinėti žiemą, kai kelio danga padengta sniegu ar ledu. Žieminės padangos dažniausiai turi stambesnį ir grubesnį protektorių, o tai reiškia, kad triukšmo lygis yra žymiai didesnis. Kai kurios žieminės padangos turi dyglius. Jos yra efektyvesnės kai kelio danga yra padengta ledu, bet jos ypač triukšmingos, kai važiuojama sausa kelio danga. Žieminių padangų galiojimo trukmė yra pakankamai ilga, tačiau padangų nusidėvėjimo nereiktų vertinti pagal protektoriaus būklę, nes jis dažniausiai dar atrodo kaip geras, tačiau pati guma jau būna sukietėjusi ir padangos nebeatlieka savo darbo taip gerai, kaip turėtų. 
Visoms kelio dangoms skirtos padango
Tokio tipo padangas dažniausiai naudoja visureigiai. Jos yra aukštesnės, protektorius grubesnis ir stambesnis. Padangos pakankamai triukšmingos esant asfaltuotai kelio dangai, tačiau žvyrkelyje ar purvinuose keliuose savo darbą jos atliks puikiai.
Purvo padangos 
Tai masyvios, ypač stambų ir grubų protektorių turinčios padangos, skirtos važiavimui visur, kur yra daug purvo ir pravažiavimas yra sudėtinga. 

Padangų eksploatavimo problemos

Padangų eksploatavimo problemos
  1. Išorinio krašto dėvėjimasis.
  2. Abiejų kraštų dėvėjimasis. 
  3. Greitesnis varančiųjų ratų padangų dėvėjimasis. 
  4. Vidinio krašto dėvėjimasis. 
  5. Kelių dalių dėvėjimasis. 

Visos šios problemos atsiranda dėl to, kad:
  • Netinkamas slėgis padangose. 
  • Nesuderinta važiuoklės geometrija. 
  • Padanga ilgai stovėjusi.
  • Dažni ir staigūs posūkiai dideliais greičiais. 
  • Deformuotas ratlankis. 
  • Per didelės apkrovos.
  • Nesureguliuotos ar susidėvėjusios judančios ir stabdžių sistemos dalys. 



Padangų oro slėgis

Dėl netinkamo padangų slėgio automobilis ne tik, kad naudoja daugiau kuro, bet taip pat greičiau ir dažniausiai netolygiai dėvisi pačios padangos. Rekomenduojama bent jau kartą per mėnesį tikrinti slėgį padangose. Žemiau pateiktoje lentelėje rasite padangų slėgio duomenis.

 
kpa bar p.s.i. Kg/cm2
100 1 15 1
150 1,5 22 1,5
200 2 29 2
250 2,5 36 2,6
300 3 44 3,1
350 3,5 51 3,6
400 4 58 4,1
450 4,5 65 4,6
500 5 73 5,1
550 5,5 80 5,6
600 6 87 6,1
650 6,5 94 6,6
700 7 102 7,1
750 7,5 109 7,7
800 8 116 8,2
850 8,5 123 8,7
900 9 131 9,2
950 9,5 138 9,7
1000 10 145 10,2
Spausdinti
Parsisiųsti PDF formatu
Siųsti puslapio nuorodą į el. paštą
Nuomonės / Komentarai
borys
2010-10-23 10:03
IP: 84.32.78.226
1 bar=1.02kg/cm² 2.5bar=2.55 kg/cm²
Komentuok !
Vardas
El. paštas
Komentaras
neburnok.lt
Apsaugos kodas
captcha
Pakartokite apsaugos kodą:
Tapk Draugu
Visos teisės saugomos © 2010-2020                   Kontaktai   |   Svetainės medis   |   El. paštas.: info@autopolis.lt
LT