0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
L
M
O
P
R
S
T
V
Detali paieška
Auto terminų žodynas
Multitronic
Audi sukurta ir 2000 metais pristatyta bepakopė automatinė transmisija (CVT). Ji suderina mechaninės pavarų dėžės dinamiką ir ekonomiškuką su automatinės transmisijos patogumais. Dėl nuolat kintančių perdavimų skaičių ir adaptyviau \"žemėlapio\" valdymo, multitronic visada pailaiko optimalius variklio sūkius.
Veikimo principas: Galią perduodanti plieninė grandinė dirba alyvos rezervuare tarp dviejų porų kintančių kūginių skridinių. Šie suformuoja variatorių. Grandinė, susidedanti iš daugiau nei 1000 jungiamųjų plokštelių ir 75 porų ašių, gali perduoti iki 330 niutonmetrų sukimo momento. Stumdydama dviejų kūginių skriedinių paviršius artyn ar atitolindama nuo jų, grandinė priverčiama judėti pirmyn kūginių skridinių porų viduje ir išorėje. Taip sukuriamas nuolatinis pavarų perdavimo santykio reguliavimas, optimaliai tinkantis kiekvienai važiavimo situacijai. Kūginių paviršių reguliavimas vykdomas hidrauliškai ir yra pagrįstas įvairiomis valdymo charakteristikomis. Hidraulinis sukimo sensorius užtikrinam jad grandinė yra visada tinkamai įtempta, o sukimas perduodamas nepraslysta. Dėka elektroninio valdymo hidraulinė daugiadiskė sankaba pasiekia geresnį važiavimo konfortą ir elastingumą, o dėl to mažėja degalų sąnaudos. Visi valdymo parametrai yra registruojami elektroninio-hidraulinio valdymo mechanizmo pavarų dėžėje. Dinaminė pavarų valdymo sistema (DCP) iš akseleratoriaus pozicijos ir judėjimo taip pat atpažįsta, ar vairuotojas siekia važiuoti sportiškai, ar taupydamas degalus.
Su Tiptronic transmisija pavaras galima perjunginėti ir rankiniu būdu. Galima naudoti iki aštuonių simuliuojamų pavarų priklausomai nuo transmisijos versijos. Nuo 2000 metų iki dabar Audi pagamino per 200 skirtingų tipų Multitronic pavarų dėžių.
Multitronic pavarų dėžės tepalus ir išorinį filtrą reikia keisti kas 60000 kilometrų. Tepalus rekomenduojama originalius Audi G052 180 А2, G052 180А6, G052 180 А9, priklausomai nuo pavarų dėžės tipo. Teoriškai Multitronic pavarų dėžė be remonto turėtų tarnauti iki 300000 kilometrų. Tiek pasiekus Audi rekomenduoja keisti tepalo siurblį.