Straipsniai
Akumuliatorius - ką reiktų apie jį žinoti
2010-02-20

Kas tas akumuliatorius

Švino rūgštinis akumuliatorius - pakartotinai įkraunamas elektrocheminis prietaisas, kuris savyje saugo cheminę energiją, o esant poreikiui perduoda kaip elektrinę energiją automobiliui. Akumuliatorius yra antrinis automobilio energijos šaltinis. Jis reikalingas: variklio užvedimui, kaupti ir saugoti energiją, kurią sukuria generatorius, teikti papildomą energiją žibintams, garso bei vaizdo sistemai, signalizacijai, automobilio centriniam užraktui valdyti ir kitiems priedams prijungtiems prie automobilio, bei esant automobilio generatoriaus gedimui akumuliatorius, tampa pagrindiniu energijos šaltiniu. Aišku, toks akumuliatoriaus naudojimas yra labai trumpalaikis, nes negaudamas energijos iš generatoriaus jis greitai išsikrauna ir tuomet jį reikia iš naujo krauti ar net keisti kitu. 
  Variklio užvedimo sistema

Iš ko sudarytas švino rūgštinis akumuliatorius 

Akumuliatoriaus celės schema
Standartinis 12 voltų švino rūgštinis akumuliatorius yra sudarytas iš šešių celių, kurių kiekviena apytikriai gamina 2,11 voltų. Visos celės yra sandarios ir atskiros. Pirma, trečia ir penkta celės yra teigiamo (+) poliaus, o antra, ketvirta ir šešta neigiamo (-). Kiekviena celė sudaryta iš teigiamos (anodo) ir neigiamos (katodo) plokštelės. Teigiamo poliaus plokštelės pagamintos iš švino dioksido (PbO2), o neigiamo poliaus iš švino (Pb). Jos panardintos į elektrolitą - skiestą sieros rūgštį (H2SO4). Cheminė reakcija tarp metalų ir elektrolito sukuria elektros energiją. Mažėjant sieros rūgšties koncentracijai akumuliatorius išsikrauna ir galiausiai nustoja funkcionuoti.    

Kaip prailginti akumuliatoriaus tarnavimo laiką 

Akumuliatoriaus ilgaamžiškumas priklauso, nuo jo pirminio įkrovimo dydžio, lauko temperatūros, poringumo, difuzijos ir sieros rūgšties koncentracijos bei kiekio. Pirmiausia reikia nepalikinėti įjungtų automobilio žibintų, dažniausiai tai atsitinka per išsiblaškymą, skubėjimą ir kai automobilis neturi apie tai įspėjančio garsinio signalo. Išjungus degimą kuo mažiau klausytis radijo. Neužvedus automobilio įsijungti kondicionierių ar šildymą, taip pat jungti nešiojamą kompiuterį, telefoną ar kitus priedus prie automobilio maitinimo lizdo. Aišku, dalinai ar visai neveikiantis automobilio generatorius taip pat labai greitai išsekins akumuliatorių. Tai veiksniai, kurie ypač dažnai pasitaiko ir kurių tikrai galima vengti, taip prailginant automobilio akumuliatoriaus tarnavimo laiką. Atsisakius anksčiau išvardintų veiksnių ir norint, kad akumuliatorius tarnautų ilgiau, reikia jį apsaugoti nuo didelių temperatūros pokyčių, nesvarbu ar tai karštis, ar šaltis. Akumuliatorių, kuris patalpintas po kapotu automobilio priekyje galima kuom nors apdengti. Įvairūs automobilių gamintojai tokį dalyką numatydami, perkėlė akumuliatorių į automobilio bagažinę ar net į saloną, taip sumažindami sąlytį su oru. Yra nustatyta, kad toks akumuliatoriaus perkėlimas prailgina jo tarnavimo laiką aštuoniais mėnesiais. Taip pat žiemą ir vasarą reikia stebėti elektrolito kiekį bei tikrinti įkrovimo lygį. 

Mitai apie akumuliatorius 

Važiuojant automobiliu akumuliatorius pilnai pasikrauna - tai netiesa, nes automobilių įkrovimo sistema nesukurta taip, kad pilnai įkrautų akumuliatorių. Tą gali padaryti tik išorinis akumuliatorių pakrovėjas, turintis reikiamą galingumą. 

Tikrinti ar veikia automobilio generatorius atjungiant akumuliatorių, kai variklis yra užvestas - tai netiesa, nes akumuliatorius stabilizuoja elektros srovę, kurią sukuria kintamos srovės generatorius. Atjungus akumuliatorių, kai variklis yra užvestas, galima nepataisomai sugadinti įvairius automobilio elektros sistemos komponentus. 

Esant labai žemai temperatūrai reikia prieš užvedant variklį įjungti žibintus, kad akumuliatorius „apšiltų" - tai visiška nesąmonė, nes tai ne tik nepadeda akumuliatoriui, bet dar labiau jį sekina. 

Didesnės talpos akumuliatorius pakenks automobiliui - tai netiesa, nes starteris naudoja fiksuotą ir jam reikiamą energijos kiekį. Tokio akumuliatoriaus minusas tik didesnė kaina.

Nusilpęs akumuliatorius negali pakenki automobiliui- tai netiesa, nes silpnas akumuliatorius sukelia papildomą stresą starteriui ir generatoriui, tokiu būdu jie dirba ekstremaliu rėžimu ir tai gali pakenkti. 

Akumuliatorius gali sprogti - tai tiesa, nes kraunant švino rūgštinį akumuliatorių išsiskiria vandenilio ir deguonies dujos, todėl įkrovimą reiktų daryti gerai vėdinamoje patalpoje. 

Akumuliatoriai ilgiau tarnauja šaltame ore, nei karštame - tai tiesa. Akumuliatoriai esant šaltam klimatui tarnauja dviem trečdaliais ilgiau nei kraštam. Karštis akumuliatorius tiesiogiai mažina jo veikimo trukmę, o šaltis tik sumažina įkrovimo lygį. 

Kaip išsirinkti tinkamą akumuliatorių 

Kaip išsirinkti tinkamą akumuliatoriųYra daugybę gamintojų ir rūšių, tad išsirinkti akumuliatorių tikrai sunku, ypač kai svarbiausias kriterijus yra kaina. Dažnai nežinome kokių duomenų turi būti akumuliatorius, paprasčiausiai tą galima nustatyti tiesiog perkant analogišką senam akumuliatoriui. Jei tai neįmanoma, tai internete bene kiekvienas akumuliatorių gamintojas savo puslapyje turi katalogą, kuriame suvedus automobilio duomenis nurodoma koks akumuliatorius tinka. Jei tingima ieškoti, tai reikia kreipti į įmones, kurios pardavinėja akumuliatorius, o tokių dabar tikrai nemažai ir jie padarys viską patys, reiks tik pasitikėti pardavėju sąžiningumu. Aišku prieš perkant derėtų paieškoti keliose vietose, nes už tą patį akumuliatorių kainos gali skirtis ženkliai. Pagrindinis kriterijus perkant naują akumuliatorių turi būti jo talpumas ir jei jis bus tvarkingai prižiūrimas, tai tarnaus tikrai ilgai.
Spausdinti
Parsisiųsti PDF formatu
Siųsti puslapio nuorodą į el. paštą
Nuomonės / Komentarai
Adomas
2019-07-30 14:37
IP: 88.119.203.224
https://www.kaunakiemis.lt/akumuliatoriu-supirkimas/
rūta
2014-07-05 09:43
IP: 84.15.190.238
\"Tikrinti ar veikia automobilio generatorius atjungiant akumuliatorių, kai variklis yra užvestas\" dabar žinau, kad Mertone būtent šiuo mitu naudojantis galėjo buti sugadinta mano naujos Škodos elektronikos sistema... Įdomu, kodėl mecanikai taip bijo, kad klijentas dalyvautų apžiūrint jo automobilį?
rūta
2014-07-05 09:38
IP: 84.15.190.238
manau, kad servisai naudojasi mūsų neišmanymu ir pakeitę akumuliatorių jį įdeda tik dalinai pakrautą. Gal jie tiki mitu, kad važiuojant pasikraus? O gal tai paprasčiausias biznis?
Komentuok !
Vardas
El. paštas
Komentaras
neburnok.lt
Apsaugos kodas
captcha
Pakartokite apsaugos kodą:
Tapk Draugu
Visos teisės saugomos © 2010-2020                   Kontaktai   |   Svetainės medis   |   El. paštas.: info@autopolis.lt
LT